خلاصه نویسی چیست!؟

نیرومند ساختن حافظه

بسیاری از افراد تصور می کنند که حافظه انسان از زمان تولد تا مرگ به صورت ثابت باقی می ماند، یعنی کسی که حافظه خوبی ندارد، هرگز نمی تواند حافظه خوبی داشته باشد، در حالی که این یک تصور کاملا اشتباه است. تقویت حافظه بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. همانطور که می توانید مسائل جدید، زبان جدید و هر مهارت جدیدی را یاد بگیرید، با چند روش ساده نیز می توانید حافظه خود را تقویت کنید.

ما دو نوع حافظه داریم:

1-     حافظه کوتاه مدت

2-     حافظه بلند مدت

حافظه کوتاه مدت همان بخشی است که شما اطلاعاتی که سریعا دریافت می کنید در آن ذخیره می شود و حافظه بلند مدت آن بخشی است که زمانی که برای یک امتحان مطالعه می کنید آن را درگیر می کند. عملکرد این دو دقیقا مانند RAM  و  HARD در کامپیوتر است.

بر طبق تحقیقات مشاورین تحصیلی ما در مرکز مشاوره یکی از ابتدایی ترین روش ها برای تقویت حافظه ایجاد تمرکز است. هنگامی که مطالعه می کنید و یا به یک مطلبی گوش فرا می دهید، اگر تمرکز کافی داشته باشید ،  می توانید آن مطلب را بهتر به خاطر بسپارید. از دیگر روشهای تقویت حافظه تکرار کردن مطالب مهم به دفعات است، بخش بخش کردن مطالب و کلید گذاری برای آن ها نیز می تواند به داشتن حافظه ای قدرتمند کمک کند.

سنجش تحصیلی

1 دیدگاه دربارهٔ «نیرومند ساختن حافظه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *